Новини

    Педагогічні читання

     5 січня у НВК відбулися педагогічні читання «Педагогічні ідеї Г. Сковороди».

    Український Сократ, український Горацій, український Езоп, мандрівний філософ, видатний педагог Григорій Савович Сковорода. Його педагогічні погляди, що віддзеркалювали етичні проблеми в Європі ХVІІІ століття, є актуальним й нині. Гуманізм, народність, природовідповідальність, висока моральність, патріотизм у вихованні дітей спрямовані на те, щоб учні були вільними, високоморальними, щасливими, самореалізованими.

     Ідея Григорія Савовича «спорідненої праці» є провідною в сучасній освіті. Адже завдання педагога - допомогти виявити нахили та можливості кожного учня і розвивати їх. Вчити людину треба того, до чого у неї природний нахил, що для неї передбачила «блаженна натура». Учитель має розкрити духовну природу учня - його здатність до певної роботи, щоб сприяти самопізнанню, моральному вдосконаленню. Молодь у навчальному закладі не лише навчається, а й осмислює благородну мету власного життя, усвідомлює що для неї є «споріднена праця».

    Виховний ідеал Г. Сковороди – скромність, вдячність, справедливість, щирість, працьовитість, життєрадісність, сердечність, великодушність.

    На його думку, ці риси притаманні дітям від народження, але не всі пізнають їх у собі й дотримуються «блаженної натури».

     Правильний шлях до морального виховання є праця. Неробство – найбільше зло.

    У своїх працях та художніх творах підніс роль батьківського виховання. Якщо батьки не виконують своїх обов’язків перед дітьми, то стають винуватцями всіх їхніх бід.

    У своїх афоризмах Г. Сковорода наголошував: «З усіх утрат утрата часу найтяжча», «Не все те неправильне, що тобі незрозуміле», «Довго сам учись, коли хочеш навчити інших».

     



    Продовження тексту новини



    10.01.2017 | Aдмін

    Вернутись назад